Zo bespaar je tijd om belangrijkere dingen te doen – 5 tips die helpen

Druk in het leven. Of steeds maar met andere dingen bezig zijn in plaats van met je eigenlijke to do list die je binnen de 24 uur moet klaar krijgen? We willen het niet altijd toegeven, maar soms kunnen we veel sneller een project klaarspelen zonder over de deadline te moeten gaan. Hier zijn 5 tips die je misschien kunnen helpen.

1.Leg die gsm even buiten zicht

Snel nog even checken of vrienden nog een nieuwe post hebben geplaatst op Instagram of het nieuws van het laatste uur nog even checken. Leg daarna echt die gsm uit je zicht en zorg er voor dat je geen vervelende meldingsgeluiden te horen krijgt om toch de neiging te krijgen dat je even moet kijken.

2.Zoek geen extra opdrachten

De reden dat je niet aan dat ene grote project begint is omdat je in je hoofd nog honderd en één andere dingen zoekt om te doen en daardoor niet ten volle aan je eigenlijke opdracht toekomt. Stop met zoeken en focus je nu op die ene opdracht die af moet binnen een bepaalde tijd. Je verliest alleen maar tijd door aan andere zaken te denken.

3.Beperk energievreters

Een middagje shoppen met je beste vriendin kan leuk zijn, maar niet als er nog een berg werk op je ligt te wachten. Ga daarom voor een kleiner uitje of stel het shopdagje uit tot een later en rustiger tijdstip. Wil je toch even me-time inplannen met je vriendin? Ga dan gewoon even een uurtje op een terras doorbrengen met een lekker drankje of een kop koffie.

4.Plan niet elke dag propvol

Stel, je hebt je dag goed volgepropt met dingen die je moet doen, maar op een gegeven moment krijg je een telefoon of iemand aan de deur die je even wat kostbare tijd afneemt. Je kan er voor kiezen om die persoon vriendelijk tot een ander tijdstip te laten komen, maar je kan eveneens wat tijd vrijmaken opdat je nu toch wat tijd hebt. Er kunnen zich trouwens altijd dingen voordoen waar je even tijd voor moet maken en dan is het beter om je dag niet altijd vol te proppen met belangrijke opdrachten.

5.Probeer zoveel mogelijk taken te bundelen

Via een lijstje heb je meer overzicht van wat er nog allemaal moet gebeuren. Wanneer dat ene grote project gedaan is en je kan beginnen aan de andere taken kijk je best eens wat er exact allemaal moet gebeuren. Met je taken te bundelen spaar je trouwens ook heel veel tijd uit, want zo hoef je niet steeds twee of drie keer hetzelfde voor iets of iemand anders te doen.

Hoe bespaar jij tijd?

Delen:

2 Reacties

  1. 8 juli 2021 / 12:05

    Dit zijn zeker fijne tips! Ik probeer vooral te genieten in het hier en nu, dat helpt al een stuk

    • Evelyne
      Auteur
      8 juli 2021 / 20:21

      Inderdaad, genieten in het hier en nu is iets wat we allemaal zouden moeten doen 🙂

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.